We are shaped and fashioned by what we love, part one

Dolce & Gabbana kampanja za 2011/2012 godinu
Poznata činjenica je da većina pripadnica ženskog pola voli da kupuje. Ali, koliko nas se zapita kako su uopšte u butike dospele sve te divne stvari koje su često predmet naše preokupacije?
Nedavno sam pisala rad na temu kako se izdaje nova kolekcija, pa sam rešila da podelim sa vama.
Modne kompanije se svake godine prilikom izdavanja nove kolekcije nalaze u nedoumici za koga će je izdati, odnosno, ko će biti najbolji potrošač? Iznova se postavlja pitanje da li će to biti mladi, stariji, imućniji, prosečni građani, urbani, skromni, sportski ili elegantniji, i tako dalje. Najbolje rešenje jeste da se uradi ispitivanje tržišta, jer je to jedini način da kolekcija bude prodavana, da se pokriju svi uloženi troškovi i da se ostvari profit. Da bi se sve ovo omogućilo, u obzir treba uzeti društvene, ekonomske i kulturne faktore (eto posla za nas antropologe i sociologe :D).
Kampanja u modnom časopisu 50-ih godina
Da bih slikovitije objasnila ceo taj proces, kao primer ću da uzmem jednu modnu kompaniju koja se sprema da izda kolekciju za proleće/leto 2012. godine. Imamo tim stručnjaka spreman da prione na posao, imamo ljude koji su spremni da ulože novac da bi to sve izgledalo kako treba i opravdalo njihov ugled, ostaje nam samo grupa ljudi koja će te stvari da kupi. Već nam je poznato šta je cilj svake kompanije (da ostvari profit), ali ipak se neke stvari moraju uzeti u obzir. Jedna od njih je ekonomski momenat. Na šta mislim kada spominjem ekonomiju? Na to da mora da se obrati pažnja na trenutnu finansijsku situaciju među njihovom ciljnom grupom, odnosno, mora da se vodi računa o tome koliko novca su oni u proseku spremni da izdvoje za kupovinu. Kako to izgleda u praksi?
Kampanja sa kraja 60-ih i početka 70-ih
Postoje već neke ideje koja je to ciljna grupa za koju je namenjena nova kolekcija, recimo da su to mlade devojke, u svojim srednjim dvadesetim, koje obraćaju pažnju na najnovije modne trendove. Samim tim, uz ovakav profil devojaka najčešće ide i određena ekonomska situacija – možda zavise od primanja roditelja, od honorarnog posla ili stipendije, što znači da one nisu u mogućnosti da izdvoje velike sume novca i kompanije kojima su one ciljna grupa bi trebalo da vode računa da cene artikla ne budu previsoke i njima nepristupačne. Kada imamo određenu ciljnu grupu, vršimo istraživanje. Ono se može vršiti na više načina, ali postoje dva opšeprihvaćena za koja se veruje da donose najbolje rezultate. Ipak, trebalo bi pomenuti da i među njima postoje razlike, i da se jedan smatra boljim od drugog. Prvi način jeste anketa, dakle, klasično anketiranje prolaznika koji se uklapaju u model ciljne grupe. Ovde se skoro uvek radi o mešavini ankete i upitnika, tako da na neke od ponuđenih pitanja odgovarate zaokruživanjem, a na neke dajete svoj odgovor. 
Modni trend 80-ih
Ankete koje idu u ciljeve istraživanja imaju opšta pitanja koja, najčešće, spadaju u tri grupe, i tri različita sektora firme rade na svakom od ovih faktora. To su pitanja o izgledu, reklamna pitanja koja se odnose na to kako ispitanici imaju običaj da saznaju o proizvodu te vrste, i pitanja o ceni. Neki od primera pitanja su: "Kakve kombinacije boja volite, kakav kroj, materijal, da li Vam je akcenat na pristupačnosti robe ili na njenom izgledu, koju sumu novca ste spremni da izdvojite..." i tako dalje, shvatili ste suštinu :)
Pepe Jeans kampanja 90-ih
Još jedan vid ovog načina ispitivanja jeste internet anketa, koju sam i sama radila više puta, a sigurna sam i vi. One takođe daju uvid u to šta je trenutno aktuelno i na šta bi trebalo da se obrati pažnja prilikom stvaranja i reklamiranja samog proizvoda. Ovakav način anketiranja je postao popularan jer se za mnoge, da kažem, poslovne ljude, pretpostavlja da neće moći da odvoje svoje vreme na popunjavanje anketa prethodno opisanim načinom, a naravno, brže je i lakše, plus, dostupno skoro svima. Nakon anketiranja, svi ovi podaci se obrađuju i dobija se uvid u to šta ljudi očekuju od nove kolekcije i šta je to što bi voleli da vide u radnjama, i naravno, kupe  :)
O drugom načinu prikupljanja podataka, i malo više o celoj toj priči, u sledećem delu posta :) :*

No comments:

Post a Comment